Oogcentrum Noordholland staat voor kwalitatief hoogwaardige oogzorg. Wij voldoen aan de strengste eisen gesteld door de IGZ (Inspectie van de Gezondheidszorg) en zijn daarmee dan ook in het bezit gekomen van het ZKN keurmerk. Intercollegiale toetsing van ons oogcentrum door middel van de kwaliteitsvisitatie NOG geeft transparantie naar andere medisch specialisten betreffende ons zorgaanbod. Daarnaast doen wij mee aan www.zorgkaartnederland.nl. Deze geaccrediteerde organisatie biedt meetbare zorg. Onze klanten worden bij Zorgkaart Nederland in de gelegenheid gesteld anoniem hun mening uit te brengen over de behandeling die zij bij onze specialisten ondergaan.

De oogartsen dr. J.M. Hughes, dr. B.S. Wensing, drs. E. Tirsi, dr. R.J. van Geest en dr. R.J. Wouters, MHA staan gezamenlijk borg voor de kwaliteit van oogzorg die in het Oogcentrum Noordholland wordt aangeboden. Het ZKN veiligheidskeurmerk voor zelfstandige klinieken in Nederland heeft aangetoond dat de hoogwaardige voorzieningen in het Oogcentrum Noordholland, zoals de operatiekamer en alle laserapparatuur, voldoen aan de strengste veiligheidseisen die zijn opgelegd door de Inspectie voor de Gezondheidszorg.

Alle oogartsen zijn BIG geregistreerd en zijn lid van het Nederlands Oogheelkundig Gezelschap.

 

Onze oogartsen

dr. R.J. Wouters, MHA | BIG nummer 09039765001

dr. R.J. van Geest | BIG nummer 79065256501

drs. E. Tirsi | BIG nummer 19061467401

dr. B.S. Wensink | BIG nummer 09912234601

dr. J.M. Hughes | BIG nummer 19912235801

 

Wet BIG staat voor Wet op de beroepen in de individuele gezondheidszorg. De Wet BIG regelt de zorgverlening door beroepsbeoefenaren en heeft als doel de kwaliteit van de beroepsuitoefening te bevorderen en te bewaken. De oogartsen werkzaam in het Oogcentrum Noordholland staan ingeschreven in het BIG register. Zonder een BIG registratie is de kwaliteit van deskundig medisch handelen niet gegarandeerd. Het is een bevestiging van de vakbekwaamheid. Voor meer informatie hierover zie ook: www.bigregister.nl.

Optometristen

De optometristen werkzaam in het Oogcentrum Noordholland staan geregistreerd in het kwaliteitsregister van de paramedische beroepen. Voor meer informatie zie ook: www.kwaliteitsregisterparamedici.nl. Om optometrist te kunnen worden moet de HBO opleiding Optometrie met goed gevolg zijn afgerond. De titel optometrist is wettelijk beschermd. De optometristen zijn gehouden aan de Wet BIG.

Orthoptisten

De orthoptist werkzaam in het Oogcentrum Noordholland staat geregistreerd in het kwaliteitsregister van de paramedische beroepen. Voor meer informatie zie ook: www.kwaliteitsregisterparamedici.nl. Om orthoptist te kunnen worden moet de HBO opleiding Orthoptie met goed gevolg zijn afgerond. De titel orthoptist is wettelijk beschermd. De orthoptisten zijn gehouden aan de Wet BIG.

Technisch Oogheelkundig Assistent

Een technisch oogheelkundig assistent assisteert de oogarts bij de spreekuren. De werkzaamheden bestaan uit het refractioneren, begeleiden en voorlichten van klanten en het uitvoeren van aanvullende diagnostiek.

Oogcentrum Noordholland heeft het keurmerk Erkend Leerbedrijf behaald voor de beroepsopleiding tot Technisch Oogheelkundig Assistent. Het keurmerk is een bewijs van veiligheid en kwaliteit in de opleiding tot TOA in alle processen.

Met het behalen van het keurmerk Erkend Leerbedrijf bent u bij Oogcentrum Noordholland verzekerd van een betrouwbare en optimale kwaliteit van medische zorg, persoonlijke aandacht en een uitstekende service.

Keurmerk Infectiepreventie

Oogcentrum Noordholland gaat bewust om met hygiëne, kwaliteit en veiligheid. Oogcentrum Noordholland voldoet daarmee aan alle wettelijk gestelde voorwaarden en kwaliteitseisen op het gebied van infectiepreventie. Het Keurmerk Infectiepreventie is naast het Keurmerk ZKN en het Keurmerk Erkend Leerbedrijf voor de beroepsopleiding tot Technisch Oogheelkundig Assistent een heel mooi bewijs voor u en voor ons met betrekking tot onze praktijk.

Tevredenheid van de klant staat bij ons hoog in het vaandel. Niet alleen de behandeling van de klant is belangrijk, maar ook de voorzorg en nazorg van de klant.