Passantentarief Huisarts Optometrist/Opticien Time out procedure

ZKN Klanttevredenheidsonderzoek en Net Promotor Score

Oogcentrum Noordholland wil graag weten hoe haar klanten de kwaliteit van zorg ervaren. Dit wordt gemeten met het ZKN Klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd door een onafhankelijk onderzoeksbureau. Door middel van dit onderzoek krijgt Oogcentrum Noordholland meer inzicht in de ervaringen van haar klanten. Deze inzichten worden gebruikt om de kwaliteit en veiligheid van zorg waar mogelijk verder te verbeteren. Voor het onderzoek over de periode 8 augustus 2015 tot en met 8 juli 2016 hebben 531 klanten hun mening gegeven. Het rapportcijfer voor de totaalindruk is een uitstekende 8,6. De klanten zijn dus zeer tevreden. Dit blijkt ook uit de Net Promotor Score: deze ligt op 58. Dit is een zeer hoog cijfer. Ten opzichte van de landelijke Benchmark Klinieken scoort de Net Promotor Score maar liefst 8 punten hoger (50, waarvan 56% promotors en 6% criticasters). Dit betekent dat klanten Oogcentrum Noordholland gemiddeld graag aanbevelen bij vrienden/familie. De belangrijkste positieve punten in dit onderzoek zijn de medische deskundigheid van de arts, de bereikbaarheid, de parkeergelegenheid en de hygiëne in de kliniek. Belangrijkste verbeterpunten zijn de wachtlijst en de uitloop van het spreekuur.

 

Enkele quotes uit het onderzoek:

“Mijn meest positieve ervaring met Oogcentrum Noordholland is de omgang met patiënten, je hebt echt het gevoel geen nummer te zijn, maar een mens. Al is het nog zo druk, iedereen blijft rustig en vriendelijk. Personeel biedt zelfs excuses aan als je wat langer moest wachten. Niet dat het wat mij betreft nodig was. Kortom, een fijne, professionele ervaring. Toppy!!!!”

“Telefonisch gestelde vragen worden door de assistentes meteen met de achterban overlegd en beantwoord.”

“Mijn meest positieve ervaring met Oogcentrum Noordholland is een telefoniste die met me mee zocht naar een afspraaktijd op korte termijn die bij mij paste en hiervoor met enthousiasme heeft ingezet. Super!”

“Mijn meest positieve ervaring met deze kliniek is dat het rust uitstraalt gemoedelijke omgeving, deskundigheid en vriendelijke artsen en ondersteunend personeel.”

“Mijn eerste ervaring met de kliniek was geweldig, ik had een ernstige oogontsteking en kon gelijk komen! Geweldig!”

 

 

 


Home // / Nieuws / ZKN Klanttevredenheidsonderzoek en Net Promotor Score